VINTER!

Har varit borta härifrån ett tag, av olika anledningar som jobb i massor och ointresse av detta bloggeri. MEN nu så ska jag sätta igång igen.

Som sagt, det är nu i vinter i denna stad stockholm. Kaos som alltid men moring som jag är så tycker jag att det är fantastiskt med snö =)

Julklapparna blev jag klar med idag äntligen, snörvlandes och hostandes gick jag runt i skärholmen.. Och helt slut är jag nu.

Ska ge mig på lite Leila recept idag också hade jag tänkt för att ge bort till någon fin uppe i vinäs. Önskar jag vore Leila..Hon ser så fantastisk ut, och vilken husmor sen. Men man kanske kan bli likadan =)
Jag har fått för mig att många saker kommer komma som på posten med att man blir mamma, som att bli huslig, pysslig och expert på att baka. Jag kör på det och ser vad som händer, bara min inställning kanske gör att det blir så, vem vet!

På tal om mamma saker så har jag idag köpt mina första bebiskläder =) present till pappa seikou fick det bli. Gud, tänk att vi ska bli mamma och pappa. Känner mig fortfarande konstig när jag går runt och tittar på kläder hehe. Tänker ofta och mkt på hur h*n kommer se ut och vara.. Sååå liten iaf =) Seikou blir väldigt fundersam när han tittar på kläder vi fått av stolta mormor och säger att gud va litet!! =) sötknäck. Han kommer lätt bli en superpappa. Vi har fått hem vaggan som min morfar gjorde åt mig när jag va liten, mammma har köpt täcke och kudde, babysitter och massor med fina kläder. Finaste Maya var ju i New York och glassade nyss och därifrån fick vi ju läckraste babyphat sneakers, nike outfit och new york body. Yes My baby gonna ride with style. Om inte så har vi lärt av oss Stekarn Molly ;) Hon sätter ribban högt!

Barnvagn sen då...Suck. Att den ska köpas nu snart är ett måste. Sen vilken modell, färg och märke, ja vi får se. Skulle behöva va ledig minst 2 mån bara för att fixa allt. Men det blir nog bra.

Just det, Idag köpte jag ett par lila batik tights. Det ni! haha hjälp.. men jag har spanat ett tag på dom och jag tycker dom är asgrymma, frågan är om jag är tillräckligt cool för dom. Jag får tuffa upp mig och se ut som att dom alltid suttit på mina smäckra gravid ben =)

Snart åker vi upp! har inte varit i mora på jättelänge nu, längsta frånvaron sen jag flyttade ner tror jag.. inte bra. Men på tisdag sker det. Jag kommer äntligen få träffa fina människor som Johanna och Molly och Karin och Oliver. Titti är ju och glassar i panama så henne hann man inte med men fick finfint sms iaf från henne häromdan =)

På tal om johanna så fick jag jättefint julkort från familjen. Tänk hur det blir.. Vi träffas väldigt sällan men ändå känns hon närmare än någonsin just nu, medans vänner man haft nära plötsligt är en oändlighet bort. Man får vara lycklig för dom som finns och tänka fint om det som var. 

Nu ska jag laga mat. 

Peace and LOOOOOOOVE! 

jo, tänkte visa upp tjockmagen med ;)


Kommentarer
Postat av: mamsen

Hej svejs! Roligt att du har kommit igång med bloggeriet igen. Fin mage! mormors gullebarn.

Lääängtar efter bebis. Kramis, ses snart gumman!

2009-12-17 @ 19:14:32
Postat av: Anna Lunqvist

Elin! Vilken fin mage! Jag förstår att du längtar! Hoppas du/ni mår bra och att du trivs med att vara gravid. Vår lilla Alva har redan blivit stor och 3 månader, Anton är redan 2 ½.... tiden går så fort... Vårt husbygge är i fullgång och det känns så kul att äntligen få ett eget hem.

Hälsa

Många kramar

2009-12-18 @ 20:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0